Reji

Yönetmen Ekibi 
Yardımcı Yönetmen (1. Asistan) 
Yönetmen Yardımcısı (2. Asistan) 
Devamlılık Asistanı (Continutiy-Scriptgirl) 

Yönetmen asistanları, yönetmenin talimatıyla, çekilecek senaryonun gerekli işbölümünü yaparlar. Senaryonun öngördüğü ilgili sahnelerin hazırlanmasını grup sorumluları ile koordine eder. 
Yardımcı Yönetmen (1. Asistan): 

Yönetmenin en yakın çalışma arkadaşıdır. Bir yandan yönetmen ile yapım yönetmeni arasındaki ilişkiyi sağlar. Bir yandan da hazırlık, çekim ve çekim sonrasındaki çalışmalardan sorumludur. Yardımcı yönetmen "Film çekebilecek düzeyde" ki kişinin adıdır. Bu özelliğiyle rejide görev alan diğer arkadaşlardan ayrılır. Bu süreç kolay ve kısa yaşanacak bir süreç değildir. Alınan eğitim sonrası bir çok set tecrübesi gerektirir. Çalışılacak her bir yapım, her bir yönetmen ayrı bir dünya demektir. Dolayısıyla algılama ve uyum gerektirir. Dili iyi bilmesi ve kullanması gerekir. Çünkü, birincil iletişim alanı kullandığımız dildir. Yapımcıya, yönetmene ve diğer birimlere yapılacak hitaplar önemlidir bu disiplinli bir set kurmayı başlatacağından, set düzeninin korunması sağlayacağı gibi işin akışını direkt olarak etkiliyecektir. Yardımcı yönetmen yönetmenle, yapımcıyla iletişim kurarak gerekli bilgileri setteki diğer birimlere aktaran köprüdür. Setteki diğer birim başları da oluşabilecek problemleri veya iletmek zorunda olduğu bilgileri bu birime aktarmalıdır. Hazırlayacağı iş dökümleri, iş programı doğru, eksiksiz ve uygulanabilir olmalıdır. Bu işin sağlıklı, eksiksiz ve zamanında bitirilmesi anlamına gelir. Seti hazıretmekle görevlidir. Hazır olan seti yönetmene haber verir ve prova çekimleri yaptırır. Zamanlamayı çok iyi ayarlamalıdır. Bu oyuncu trafiği açısından da önemlidir. Çekim yapılan sahnenin ardından alınacak sahnenin hazırlığını mutlaka yaptırmalı, söz konusu ayrı bir setup ise mutlaka kurdurmalıdır. Yapım dahil tüm grupların çalışmalarını kontrolü altında tutmalıdır. Tüm bunları yaparken asistanlarından yardım almalıdır.

Çekim Öncesi Görevler; 

- Çalışma Tablosunun Hazırlanması, 
- Dökümlerin Hazırlanması, 
- Mekan Seçimi, 
- Dakikalama, 
- Yardımcı Oyuncu ve Figürasyon Seçimi, 

Çekim Aşamasında; 

- Günlük Dökümlerin Hazırlanması 
- Dökümlerde belirtilen her şeyin ( dekor, sahne donatımı, oyuncular, 
teknik elemanlar) gününde ve saatinde yerli yerinde olmasını sağlamak, 
- Yardımcı oyuncu ve figüranları oyuna (sahneye) hazırlamak, 
- Yönetmenin isteklerini ilgililere ulaştırmak 
- Ertesi günün dökümlerini hazırlamak, 
- Setin idaresini sağlamak, 
- Günlük iş raporlarını hazırlayıp genel koordinatör ve yapımcıya ulaştırmak. 

Çekim Sonrası; 

(Yapımcı ve yönetmenle iş başlangıcındaki anlaşmaya bağlı olarak) 
- Montaj, 
- Dublaj, 
- Jenerik, 
- Müzikleme, 
- Efek Çalışmalarında Yer Almak, 

İkinci Asistan: 

(Yardımcı yönetmenin direktifleriyle çalışır.) Senaryoyu iyi algılamalıdır, hiyerarşik düzeni bilmelidir, set ahlakını bilmelidir, oyuncu ve teknik ekiple kurulacak ilişkideki mesafeleri bilmelidir. Soracağı ve söyleyeceği şeylerin zamanını iyi tayin etmelidir. Dikkatsiz, unutkan, ağır kanlı olamaz, hareket saatine ve sete geç kalamaz. Setin hazırlık kontrol, oyuncu hazırlık kontrolü laf provası geçmek, sufle vermek çekim notlarını temiz, sağlıklı okunur tutmak, diyalog değişimlerini almak, kamera arkasında ve olabildiğince uzak, oyuncuya olabildiğince yakın konumda durmak (Görüntüye girmeme gereği, sufle esnasında kamera kaydındaki gereksiz gürültü + oyuncuya ses duyurabilme) dilimizi iyi kullanmak, mümkünse yabancı dil bilmek bilgisayar kullanabilmek, çalıştığı her yeni setten öğreneceği bilgilerin olduğunu unutmamak üçüncü asistanı denetlemek, sendikalı olma, çalışacağı yapımlarda hakkını iyi korumak görevleri arasındadır. 

Üçüncü Asistan: 

(Yardımcı yönetmenin direktifiyle, ikinci asistanın denetiminde çalışır.) 

İkici asistanın taşıdığı özelliklerin tümünü taşımalıdır. Time code önemsiz gibi gözükür ama çok önemli bir durumdur. Kaset  veya kart numaraları asla karıştırılmamalıdır.

Devamlılık Asistanı (Continutiy-Scriptgirl): 

Çekimler arasında uyuşumun sağlanmasına yardımcı olur. Çekimler hiçbir zaman senaryodaki sırayı izlemez. Fakat bir biri ardına gelen iki çekim haftalarca arayla çekildiği için sahne donatımında, giyside, oyunda, durumda, aydınlatmada, farklar meydana gelmemesi için gerekli notları alır. 

- Oyuncunun giyimi, 
- Saç tuvaleti, 
- Makyajı, 
- Hareketi, 
- Oyunu, ifadesi, 
- Görüntüye girişi / çıkışı 
- Dekorun özellikleri, 
- Sahne donatımı, 
- Kamera ile ilgili teknik notlar ( Mercek, filtre, aydınlatma) 
- Sesle ilgili teknik notlar ( Gürültü, ses etkileri) 
- Filmin dakikalanması 
- Kurgu için notlar, 
- Laboratuar işlemlerinde yardımcı olacak görüntü raporları, 
- Her gün ki çalışmalarla ilgili bir yapım raporu, görev alanlarıdır. 
Tüm bu devamlılıklar Devamlılık yazmanı veya görevlendirilen reji asistanı tarafından denetleme amacı güdülerek alınır, diğer ekipler kendi devamlılık notlarını tutmak ve bu devamlılıkları takiple yükümlüdür. 

Reji Koordinasyon: 

Görevleri arasında prodüksiyon ve reji arasındaki iş ilişkisini kurmak, oyuncu programlarına göre sete çağırmak ve oyunculara bilgi verme işini yüklenmektir. Birinci görevi yardımcı yönetmenin iş yükünü paylaşmaktır. Dolayısıyla yardımcı yönetmen nitelikleri taşıyan kişi bu birimi üstlenmelidir. Reji-koordinasyon sette bulunmalı ve çalışmalarını setten gerçekleştirmelidir.



Film Ekipmanları

Set Ekibi











Hava Durumu
Anlık
Yarın
19° 26° 16°
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam28
Toplam Ziyaret131128